9 Temmuz 2008 Çarşamba

YÜCE SAHÂBÎ HÂLİD İBNİ ZEYD EBÛ EYYÛB el-ENSÂRÎ


Yazarı: Dr. Muhammed Tâhir Abdurrahmân Nûr Velî
Tercüme: Ahmet Mahmut ÜNLÜ
Sayfa Sayısı: 176
yasin kitabevi
Üstâdımız Hacı Mahmud Efendi (Kuddise Sirruhû) Hazretleri tarafından çok sevilen ve Ehlullâh'ın sevgisi kalbine yerleştirilen kıymetli şahsiyet ve değerli ilim adamı, Mekke-i Mükerreme Ümmü'l-Kurâ Üniversitesi öğretim görevlisi Muhammed Tâhir Nûr Velî Üstâdımızın, medârı iftihârımız, mahşerde öncümüz ve şefaatçimiz, sevgili peygamberimizi aylarca evinde misafir etme şerefiyle mümtaz Hâlid ibn-i Zeyd Ebû Eyyûb el-Ensârî (Radıyallâhu Anh) anısına derlemiş olduğu bu eseri siz okurlarımıza arz etmeye bizleri muvaffak kılan Rabbimize sonsuz ve sınırsız hamd-ü senâlar olsun.
"Konstantiniyye'ye gazaya çıkan ilk ordu bağışlanmıştır." ve "İstanbul sûrlarının dibinde salih bir zat defnolunacaktır." şeklindeki teşvik edici beyanlarıyla Ebû Eyyûb gibi bir sahâbiyi bizlere şefaatçi olması için İstanbul'umuza gönderen Rasûlüllah (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)e Ehl-i Beyt'ine, tüm sahabesine, özellikle Ashâb-ı Bedir'e, Ashâb-ı Uhûd'a ve Ashâb-ı Suffe'ye salât-ü selamlar olsun.
Bu fakir kardeşiniz Ebû Eyyûb (Radıyallâhu anh)ın, Hacı Cemal Öğüt Hoca Efendiye alenen görünüp "Bırak ölmüş oğlun hakkında kitap terceme etmeyi de, beni yaz, beni!" dediğini, Hoca Efendinin: "Peki, efendim! Ama sizi tanıyamadım, isminizi bahş eder misiniz?" dediğinde ise: "Ben Hâlid! Hâlid!" diyerek kaybolduğunu okuduğum okuduğum günden beri, yarımız, carımız ve şefaatçımız olan Ebû Eyyûb (Radıyallâhu anh) hakkında bir kitap yazarak, şefaatini ummayı hedeflemiştim, ama bir türlü buna muvaffak olamamıştım. Tahir efendi üstadımız, Ebû Eyyûb (Radıyallâhu anh) hakkında İstanbul'da konuşma yapmak üzere hazırlanırken kaleme aldığı bu kıymetli eserin terceme edilmesini benden isteyince Allâh-u Te'âlâ'nın bu yolla beni muradıma erdireceğini ve bu vesileyle Hazret-i Halid'den şefaat ummaya yüzüm olabileceğini düşünerek bu teklifi kabul ettim.
Allah-u Te'âlâ bu eseri hazırlayan Muhammed Tâhir Efendi kardeşimizi de, bu tercemenin sizlerin eline geçmesine vesile olan, tefsîr heyetindeki kardeşlerimi de, bu miskini de bu yüce sahabinin dünyada himmetinden, ahirette şefaatinden mahrum eylemesin. Âmîn!...
Ahmet Mahmut ÜNLÜ
(12 Rebî'ulevvel, 1429)
Mart 2008- İstanbul


Hiç yorum yok: